Zinzi maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website, geef je toestemming en ga je akkoord met het gebruik van de cookies. - Lees Meer - Sluit Bericht

Veel gestelde vragen

Op deze pagina vindt u een overzicht van de 10 meest gestelde vragen en de veel gestelde vragen.

Staat uw vraag met antwoord er niet bij? Dan staat onze klantenservice graag voor u klaar.

1. Hoe kan ik mijn artikel retour sturen?
Retourneren naar ons kan alleen wanneer u de bestelling via ZINZI.nl hebt gedaan. U kunt het artikel dat u via ZINZI.nl hebt besteld, niet retourneren bij een Zinzi dealer. De retourzending is voor eigen risico en eigen rekening. Eigen risico houdt in dat ZINZI niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. 

Wij adviseren u uw pakket via Returnista retour te sturen
Uiteraard hebben we het verzenden van uw retourpakket zo makkelijk mogelijk gemaakt en ook tegen een laag bedrag. U kunt nu uw pakket thuis of op kantoor laten ophalen voor maar €3,95. Kies zelf de datum en een gemakkelijk tijdvak. Simpeler kan niet, alleen de deur nog opendoen voor de koerier. 

Wilt u gebruik maken van deze service?
Via deze link kunt u een ophaalafspraak maken: https://zinzi.returnista.nl 

Na bevestiging van uw ophaalafspraak, ontvangt u een Tikkie via de SMS op het door u opgegeven mobiele nummer om de afspraak te betalen (slechts €3,95). Na betaling van uw Tikkie is de afspraak definitief en zal de bezorger het pakket bij u ophalen. U hoeft hiervoor geen label uit te printen, de bezorger zorgt dat het juiste label op uw pakket komt.

Heeft u eventueel vragen over uw retourzending bij Returnista? Neem dan contact op met Returnista via dit nummer: 085-0250042 of onze klantenservice op: 010-2380803.

Zelf liever uw retour pakket verzenden?
Stuur uw pakket dan retour met PostNL naar: ZINZI t.a.v. retourafdeling, Postbus 10142, 3004 AC Rotterdam. TIP: Wij adviseren het pakket te versturen met ‘PostNL handtekening voor ontvangst’, zodat duidelijk is wie het pakket ontvangen heeft en wanneer.

2. Waar blijft / is mijn bestelling?
Bestelt u Zinzi sieraden op werkdagen voor 16.00 uur? En is uw bestelling op voorraad? Dan verzenden wij uw bestelling nog dezelfde dag en bezorgt PostNL in de meeste gevallen de eerstvolgende dag (geen bezorging op zondag!) op het door u opgegeven afleveradres. In de bevestigingsmail staat de link, waarmee u de status van uw zending via PostNL gemakkelijk kunt achterhalen. Deze bevestigingsmail krijgt u op het moment dat Post NL een scan heeft gemaakt van uw pakket in het sorteercentrum, het kan dus zijn dat u de track and trace code later op de dag toegestuurd krijgt.  

Belangrijke mededeling van PostNL
Het is drukker dan normaal bij PostNL door de corona maatregelen en door de extra online bestellingen tijdens de corona crisis. Sommige pakketten zijn langer onderweg. We werken er hard aan alles zo snel mogelijk te bezorgen. 

Bestelt u op maandag t/m donderdag voor 23.59 uur, dan is uw zending de volgende avond in huis.* Belangrijk: kies voor de verzendwijze ‘avondlevering’ in de check-out ( dit kan alleen bij bestellingen boven de 35 euro ). Het pakketje wordt door de chauffeur van Trunkrs altijd aan de deur afgeleverd. Zorg wel dat er iemand thuis is in de avond vanaf 17 uur. Bij niet thuis, wordt het pakket de volgende werkdag weer aangeboden.

3. Hebben jullie mijn retourzending al ontvangen?
Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen, krijgt u hier vanzelf een bevestiging van per e-mail. Wanneer u uw pakket heeft geretourneerd via Post NL is dit vaak binnen 5 werkdagen, wanneer u uw pakket hebt laten ophalen via de service Returnista is dit vaak binnen 7 werkdagen. Via uw track and trace code van uw retourzending kunt u zelf gemakkelijk uw retourzending volgen via de website van Post NL of DHL. 

4. Wanneer ik een artikel wil retourneren of omruilen, moet ik de factuur van AfterPay dan al betalen?
Wij adviseren u om uw factuur open te laten staan totdat u van ons bericht krijgt. Wanneer u het artikel niet wenst te behouden maken wij een credit nota van het artikel of artikelen en komt uw factuur bij AfterPay te vervallen. Wanneer u het artikel wilt omruilen kunt u de factuur open laten staan totdat u van ons het gewenste artikel retour hebt ontvangen. 

5. Is de retour zending voor mijn eigen rekening?
Ja, als u uw ontvangen Zinzi artikel wilt retourneren is dit op eigen rekening. (De verzending van Zinzi naar uw adres is kosteloos, retour sturen is op kosten van de koper) Wel hebben wij een speciale afspraak met Returnista gemaakt. Voor €3,95 komen zij het pakket bij u ophalen en bij ons afgeven. Wel zo makkelijk en veilig. (lees meer hierover bij ‘Retourneren’) 

6. Kan ik mijn bestelling wijzigen/ annuleren?
Het is niet mogelijk om uw bestelling te wijzigen. U kunt wel op werkdagen vóór 16 uur binnen een uur na bestellen de order annuleren. Dit kan door contact op te nemen met onze klantenservice door te mailen naar klantenservice@zinzi.nl of te appen naar 06-45643645. ( vermeld hier ook uw ordernummer bij van uw geplaatste bestelling ). Na dit uur kunt u de bestelling niet meer annuleren. De reden hiervoor is dat uw bestelling dan wordt opgenomen in het levertraject. Als u de bestelling hebt ontvangen, kunt u deze via PostNL of via Returnista retourneren. 

7. Binnen hoeveel dagen kan ik retourneren?
Bij Zinzi kunt u uw aankoop binnen 14 dagen na ontvangst van uw pakket retourneren aan Zinzi. De artikelen dienen ongebruikt en ongedragen te zijn. Retourneren kan niet via de Zinzi dealer. In uw pakket heeft u ook een pakbon/retourformulier ontvangen. Stuur deze ingevuld mee met uw retourzending. Mocht u dit formulier kwijt zijn, kunt u gebruik maken van het modelformulier (download hier).  

8. Ik ben mijn pakbon kwijt, is er een retourformulier dat ik online kan downloaden?
Bent u de pakbon kwijt, dan kunt u gemakkelijk een modelformulier downloaden. Vul dit formulier in en voeg het bij het artikel in uw pakket. Zo is voor onze ‘afdeling retouren’ alles duidelijk. 

9. Het ontvangen artikel vertoont gebreken. Wat kan ik doen?
Excuses, dat is niet de bedoeling. Dit lossen wij graag voor u op. We kunnen u het snelste helpen, als u een foto van het artikel maakt en dit appt naar onze klantenservice (06-45643645). U kunt de foto ook e-mailen naar ons ( klantenservice@zinzi.nl ) Dan bekijken we wat er mis is en bieden we u een passende oplossing. 

10. Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?
Zodra wij uw zending hebben ontvangen, doen wij ons best uw aankoopbedrag zo snel mogelijk aan u terug te storten. Dat duurt maximaal 10 dagen na ontvangst van uw pakket, maar gaat meestal veel sneller! U krijgt het aankoopbedrag terug op dezelfde manier waarop u heeft betaald. Na tien dagen uw geld nog niet terug? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Houd uw ordernummer en het afgiftebewijs van de terugzending dan bij de hand. 

Hieronder vindt u vragen, die wij ook krijgen, maar minder vaak:

Wie is Zinzi?
Zinzi is hét fashion sieraden- en horlogemerk uit Nederland. Meer dan 17 jaar ontwerpt Zinzi de mooiste zilveren en gouden sieraden voor de modebewuste vrouw. En sinds een aantal jaren ook mooie stijlvolle horloges. Zinzi staat voor: betaalbaar - kwaliteit - verrassend - trendy - fun - vrouwelijk. Zinzi.nl is de officiële webstore van Zinzi.nl.  

Is de prijs op zinzi.nl dezelfde prijs als bij de Zinzi verkooppunten?
De gekozen artikelen in je winkelmand hebben altijd de meest actuele prijs en hebben de officiële verkoopprijzen. De prijzen online zijn dus gelijk aan de prijzen bij de officiële Zinzi verkooppunten.

Zijn alle getoonde prijzen inclusief BTW?  Ja, alle getoonde prijzen op onze webstore zijn inclusief 21% BTW. 

Wilt u de artikelen eerst zelf bekijken?
Kijk dan bij onze verkooppunten voor de dichtstbijzijnde dealer.  

Wat zijn de openingstijden van de klantenservice?
De klantenservice van Zinzi is op werkdagen (ma-vrij) beschikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur. Wij zijn bereikbaar op het telefoonnummer 010-2380803. Daarnaast kunt u ons uiteraard per e-mail bereiken via klantenservice@zinzi.nl. Heeft u een klacht over een artikel of over (de bezorging van) uw bestelling, laat het ons alstublieft weten. Dit kan per e-mail op klantenservice@zinzi.nl of telefonisch op werkdagen 010-2380803. Wij zullen het probleem zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, proberen op te lossen. De kosten voor het heen en weer sturen van artikelen in het geval van een gegronde klacht zijn voor rekening van Zinzi. 

Bestellen & levering

Hoe plaats ik een bestelling?

In het keuzemenu kunt u het aantal stuks van het artikel en de maat aangeven. Achter de prijs ziet u of het artikel nog in voorraad is. Vervolgens zet u het product met één druk op de knop in uw winkelmand. De inhoud van het winkelmandje kunt u altijd wijzigen door erop te klikken. Wanneer uw bestelling compleet is, klikt u op "afrekenen". Vervolgens kunt u uw naam, adres en contactgegevens invullen. Wij gaan uiteraard vertrouwd om met uw gegevens. Vervolgens klikt u op “volgende” en kiest u de gewenste leverings- en betaalmethode. U kunt kiezen voor bezorging op het factuuradres of voor bezorging op een ander adres, bijvoorbeeld op het werk of als cadeautje voor iemand anders.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Bestelt u Zinzi sieraden op werkdagen voor 16.00 uur? En is uw bestelling op voorraad? Dan verzenden wij uw bestelling nog dezelfde dag en bezorgt PostNL in de meeste gevallen de eerstvolgende dag (geen bezorging op zondag!) op het door u opgegeven afleveradres. In de bevestigingsemail staat de link, waarmee u de status van uw zending via PostNL gemakkelijk kunt achterhalen.  Bestelt u op maandag t/m donderdag voor 23.59 uur, dan is uw zending de volgende avond in huis.* Belangrijk: kies voor de verzendwijze ‘avondlevering’ in de check-out.  Het pakketje wordt door de chauffeur van Trunkrs altijd aan de deur afgeleverd. Zorg wel dat er iemand thuis is in de avond vanaf 17 uur. Bij niet thuis, wordt het pakket de volgende werkdag weer aangeboden.

Bezorger gemist?
Als u niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht voor u achter. Ze komen standaard de volgende werkdag nogmaals langs met uw pakket. U kunt ook zelf een tijd- of plaats kiezen na de eerste keer. Dit kan met de code op het bericht die de pakketbezorger achterlaat. 

Lukt het ook de tweede keer niet om uw pakket te bezorgen? Dan bewaren we het voor u op een PostNL-locatie bij u in de buurt. U hebt dan twee weken de tijd om het pakket op te halen. Daarna krijgen wij als Zinzi het pakket teruggestuurd door PostNL. 

Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen als u uw pakket ophaalt, anders mogen wij het pakket niet aan u meegeven.
(Bron: https://www.postnl.nl/klantenservice/vragen/status-en-bezorging-pakket/niet-thuis-bij-bezorging.html)

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Bij alle orders zijn de verzendkosten GRATIS, mits u kiest voor de standaard verzendmethode. 

Welke pakketdienst bezorgt de pakketten? Wij laten alle bestellingen bezorgen met PostNL en de avondbezorging / same day delivery door Trunkrs. Die keuze kunt u maken in de check-out bij het afronden van uw bestelling. Bij bestelling ontvangt u een bevestigingsemail, waarin ook de gegevens van PostNL of Trunkrs en uw bestelling staan. Zelf kunt u uw bestelling via track & trace volgen.

Hoe kan ik mijn pakket traceren, nadat deze verzonden is?
Wanneer uw bestelling door ons verzonden is, ontvangt u een e-mailbevestiging met hierin de Track & Trace code. Met deze code is het pakket te volgen via Track & Trace van PostNL of via Trunkrs (avondlevering). Krijgt u de melding ‘er zijn geen meldingen aangetroffen voor deze combinatie’, dan kan het zijn dat PostNL of Trunkrs de Track & Trace nog niet heeft verwerkt. U kunt de status van uw pakket in dat geval de volgende werkdag opvragen. Ziet u na twee werkdagen nog steeds deze melding, zonder uw pakket te hebben ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Hoe worden de Zinzi sieraden / horloges verpakt? 
Alle Zinzi artikelen worden verpakt en geleverd in een luxe Zinzi verpakking. Uw pakket wordt discreet verzonden, zodat de door u bestelde sieraden zeker aankomen.

Hoe kan ik mijn horloge inkorten?  
Als je een horloge besteld hebt uit de collectie Zinzi Watches - With Love en Classy, dan kunt u dit horloge laten inkorten bij een van onze Zinzi dealers. De meeste Zinzi horloges met mesh stalen banden zijn gemakkelijk zelf af te stellen op uw pols. U kunt het beste van te voren even contact opnemen met de dealer over eventuele kosten die verbonden zijn aan het inkorten van uw horloge. 

Betalen

Welke betaalmethodes zijn er mogelijk?
Betalen bij Zinzi is veilig en gemakkelijk. Zinzi biedt u verschillende manieren om te betalen. Zie het overzicht van de betaalmethodes hieronder.

iDEAL - 
Via iDEAL betaalt u snel, gemakkelijk en veilig online via uw bank zoals ABN AMRO, ASN Bank, ING, Rabobank, Regiobank en SNS Bank. U rekent af in de vertrouwde internet betaalomgeving van je eigen bank.
Creditcard - Bij Zinzi.nl kunt u er ook voor kiezen om te betalen met uw Creditcard. Wij accepteren Mastercard en Visa. De betaling gebeurt altijd via een SSL-beveiligde server die uw gegevens versleuteld verstuurt.
Afterpay - 
Via Afterpay kunt u eenvoudig en veilig achteraf betalen. Zo kunt u uw online aankopen eerst passen, voordat u deze betaalt. U ontvangt een factuur per e-mail met een standaard betalingstermijn van 2 weken.

Ook kunt u betalen met: Paypal, Bancontact, DirectEbanking en betaling d.m.v. Fashioncheque. Uw Fashioncheque code kunt u bij het afrekenen in de 'winkelwagen' invullen. De betaling gebeurt altijd via een SSL-beveiligde server die uw gegevens versleuteld verstuurt. 

Kortingscode - Heeft u een kortingscode ontvangen? Deze kunt u uiteraard gebruiken bij uw bestelling. Voer tijdens het betaalproces uw code in en vervolgens zal het bedrag automatisch aangepast worden.

Retourneren & Ruilen

Hoeveel dagen bedenktijd heb ik?
U kunt tot 14 dagen na ontvangst van uw bestelling laten weten dat u van de aankoop af wenst te zien. Vervolgens heeft u nog 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen. De retourzending is voor eigen risico en eigen rekening.

Hoe kan ik een artikel retourneren of ruilen?

Is uw Zinzi artikel niet in orde of bent u er niet tevreden over? Dat vinden wij heel vervelend. U kunt tot 14 dagen na ontvangst van uw bestelling laten weten dat u van de aankoop af wenst te zien. Vervolgens heeft u nog 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen. De retourzending is voor eigen risico en eigen rekening. Eigen risico houdt in dat Zinzi niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Belangrijk: het sieraad mag niet gedragen zijn, passen voor juiste maat is natuurlijk wel toegestaan! Indien u een horloge laat inkorten, kunnen wij deze niet meer als nieuw verkopen. De waardevermindering die daarvan het gevolg is, kunnen wij daarom bij u in rekening brengen.

Hoeveel dagen na retour krijg ik mijn aankoopbedrag teruggestort?

Na retour sturen van een artikel krijgt u het bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetaald. Als u het geld hierna nog niet heeft ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@zinzi.nl. Vermeld hierbij uw naam en ordernummer, of stuur de orderbevestiging mee.

Lees hier meer over retourneren & ruilen.

Garantie & Reparaties

Heb ik garantie op mijn bestelde artikelen?

Op alle sieraden en horloges die u bij Zinzi.nl koopt zit garantie. Voor Zinzi artikelen gelden een aantal regels met betrekking tot deze garantie. Bekijk deze garantievoorwaarden onder het kopje garantie. Deze door Zinzi.nl aangeboden garantie doet niets af aan de wettelijke garantie die tevens op alle artikelen van toepassing is. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Wat moet ik doen met een kapot sieraad of horloge?

Voor het laten repareren van uw Zinzi aankopen kunt u terecht bij een Zinzi dealer bij u in de buurt of u stuurt het sieraad retour aan zinzi.nl. Het repareren van het sieraad is kosteloos wanneer het binnen de garantie valt. De garantievoorwaarden en garantietermijn kunt u vinden onder het kopje garantie. Wanneer het artikel niet gerepareerd kan worden of als de reparatie bijvoorbeeld niet onder garantie uitgevoerd kan worden, informeren we u over de verdere afhandeling. Heeft u vragen over een kapot sieraad, kunt u altijd contact opnemen met de Zinzi klantenservice via klantenservice@zinzi.nl.

Suggesties
Zinzi doet er alles aan om een optimale service te leveren en daarom stellen wij het erg op prijs als u suggesties hebt die onze service kunnen verbeteren. Ook zijn uw ideeën over onze producten meer dan welkom. Heeft u vragen, ideeën of andere opmerkingen, vertel het ons. Stuur ons dan een e-mail via klantenservice@zinzi.nl.

U kunt ook altijd veel informatie vinden onder deze onderstaande link:

Back to top