• De officiële ZINZI webstore
  • Altijd gratis verzending
  • Thuiswinkel waarborg
  • ZINZI is beoordeeld met een 9+

Veel gestelde vragen

 Op deze pagina vind je een overzicht van veelgestelde vragen. Wordt je vraag niet beantwoord? Dan staat onze klantenservice graag voor je klaar.

Wie is Zinzi?
Zinzi is hét fashion sieraden- en horlogemerk uit Nederland. Meer dan 15 jaar ontwerpt Zinzi de mooiste zilveren en gouden sieraden voor de modebewuste vrouw. En sinds een aantal jaren ook mooie stijlvolle horloges. Zinzi staat voor: betaalbaar - kwaliteit - verrassend - vrouwelijk. Zinzi.nl is de officiële webstore van Zinzi.nl.  

Is de prijs op zinzi.nl dezelfde prijs als bij de Zinzi verkooppunten?
De gekozen artikelen in je winkelmand hebben altijd de meest actuele prijs en hebben de officiële verkoopprijzen. De prijzen online zijn dus gelijk aan de prijzen bij de officiële Zinzi verkooppunten.

BTW
Alle getoonde prijzen zijn inclusief 21% BTW.  

Wil je de artikelen eerst zelf bekijken?
Kijk dan bij onze verkooppunten voor de dichtstbijzijnde dealer.  

Wat zijn de openingstijden van de klantenservice?
De klantenservice van Zinzi is op werkdagen (ma-vrij) beschikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur. Wij zijn bereikbaar op het telefoonnummer 010-2380803. Daarnaast kun je ons uiteraard per e-mail bereiken via klantenservice@zinzi.nl. Heb je een klacht over een artikel of over (de bezorging van) uw bestelling, laat het ons alstublieft weten. Dit kan per e-mail op klantenservice@zinzi.nl of telefonisch op werkdagen 010-2380803. Wij zullen het probleem zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, proberen op te lossen. De kosten voor het heen en weer sturen van artikelen in het geval van een gegronde klacht zijn voor rekening van Zinzi. 

Bestellen & levering

Hoe plaats ik een bestelling?

In het keuzemenu kun je het aantal stuks van het artikel en de maat aangeven. Achter de prijs zie je of het artikel nog in voorraad is. Vervolgens zet je het product met één druk op de knop in uw winkelmand. De inhoud van het winkelmandje kun je altijd wijzigen door erop te klikken. Wanneer je bestelling compleet is, klik je op "afrekenen". Vervolgens kun je je naam, adres en contactgegevens invullen. Wij gaan uiteraard vertrouwd om met je gegevens. Vervolgens klik je op “volgende” en kies je de gewenste leverings- en betaalmethode. Je kunt kiezen voor bezorging op het factuuradres of voor bezorging op een ander adres, bijvoorbeeld op het werk of als cadeautje voor iemand anders.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Bestel je Zinzi sieraden op werkdagen voor 16.00 uur? En is je bestelling op voorraad? Dan verzenden wij je bestelling nog dezelfde dag en bezorgt PostNL in de meeste gevallen de eerstvolgende dag (geen bezorging op zondag!) op het door je opgegeven afleveradres. In de bevestigingsemail staat de link, waarmee je de status van uw zending via PostNL gemakkelijk kunt achterhalen.  Bestel je op maandag t/m donderdag voor 23.59 uur, dan is je zending de volgende avond in huis.*                    Belangrijk: kies voor de verzendwijze ‘avondlevering’ in de check-out.  Het pakketje wordt door de chauffeur van Trunkrs altijd aan de deur afgeleverd. Zorg wel dat er iemand thuis is in de avond vanaf 17 uur. Bij niet thuis, wordt het pakket de volgende werkdag weer aangeboden.

Bezorger gemist?
Als je niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht voor je achter. Ze komen standaard de volgende werkdag nogmaals langs met je pakket. Je kunt ook zelf een tijd- of plaats kiezen na de eerste keer. Dit kan met de code op het bericht die de pakketbezorger achterlaat. 

Lukt het ook de tweede keer niet om je pakket te bezorgen? Dan bewaren we het voor je op een PostNL-locatie bij u in de buurt. Je hebt dan twee weken de tijd om het pakket op te halen. Daarna krijgen wij als Zinzi het pakket teruggestuurd door PostNL. 

Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen als je je pakket ophaalt, anders mogen wij het pakket niet aan je meegeven.
(Bron: https://www.postnl.nl/klantenservice/vragen/status-en-bezorging-pakket/niet-thuis-bij-bezorging.html)

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Bij alle orders zijn de verzendkosten GRATIS, mits je kiest voor de standaard verzendmethode. 

Welke pakketdienst bezorgt de pakketten? Wij laten alle bestellingen bezorgen met PostNL en de avondbezorging / same day delivery door Trunkrs. Die keuze kun je maken in de check-out bij het afronden van je bestelling. Bij bestelling ontvang je een bevestigingsemail, waarin ook de gegevens van PostNL of Trunkrs en je bestelling staan. Zelf kun je je bestelling via track & trace volgen.

Hoe kan ik mijn pakket traceren, nadat deze verzonden is?
Wanneer je bestelling door ons verzonden is, ontvang je een e-mailbevestiging met hierin de Track & Trace code. Met deze code is het pakket te volgen via Track & Trace van PostNL of via Trunkrs (avondlevering). Krijg je de melding ‘er zijn geen meldingen aangetroffen voor deze combinatie’, dan kan het zijn dat PostNL of Trunkrs de Track & Trace nog niet heeft verwerkt. Je kunt de status van je pakket in dat geval de volgende werkdag opvragen. Ziet u na twee werkdagen nog steeds deze melding, zonder je pakket te hebben ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.

Hoe worden de Zinzi sieraden / horloges verpakt? 
Alle Zinzi artikelen worden verpakt en geleverd in een luxe Zinzi verpakking. Je pakket wordt discreet verzonden, zodat de door jouw bestelde sieraden zeker aankomen.

Hoe kan ik mijn horloge inkorten?  
Als je een horloge besteld hebt uit de collectie Zinzi Watches - With Love, dan kun je dit horloge laten inkorten bij een van onze Zinzi dealers. De meeste Zinzi horloges zijn gemakkelijk zelf af te stellen op je pols. Je kunt het beste van te voren even contact opnemen met de dealer over eventuele kosten die verbonden zijn aan het inkorten van je horloge. 

Betalen

Welke betaalmethodes zijn er mogelijk?
Betalen bij Zinzi is veilig en gemakkelijk. Zinzi bied je verschillende manieren om te betalen. Zie het overzicht van de betaalmethodes hieronder.

iDEAL - 
Via iDEAL betaal je snel, gemakkelijk en veilig online via jouw bank zoals ABN AMRO, ASN Bank, ING, Rabobank, Regiobank en SNS Bank. Je rekent af in de vertrouwde internet betaalomgeving van je eigen bank.
Creditcard - Bij Zinzi.nl kun je er ook voor kiezen om te betalen met je Creditcard. Wij accepteren Mastercard en Visa. De betaling gebeurt altijd via een SSL-beveiligde server die je gegevens versleuteld verstuurt.
Afterpay - 
Via Afterpay kun je eenvoudig en veilig achteraf betalen. Zo kun je jouw online aankopen eerst passen, voordat je deze betaalt. Je ontvangt een factuur per e-mail met een standaard betalingstermijn van 2 weken.

Ook kun je betalen met: Paypal, Bancontact, DirectEbanking en betaling d.m.v. Fashioncheque. Je Fashioncheque code kun je bij het afrekenen in de 'winkelwagen' invullen. De betaling gebeurt altijd via een SSL-beveiligde server die je gegevens versleuteld verstuurt. 

Kortingscode - Heb je een kortingscode ontvangen? Deze kun je uiteraard gebruiken bij je bestelling. Voer tijdens het betaalproces je code in en vervolgens zal het bedrag automatisch aangepast worden.

Retourneren & Ruilen

Hoeveel dagen bedenktijd heb ik?
Je kunt tot 14 dagen na ontvangst van uw bestelling laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Vervolgens heb je nog 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen. De retourzending is voor eigen risico en eigen rekening.

Hoe kan ik een artikel retourneren of ruilen?

Is je Zinzi artikel niet in orde of ben je er niet tevreden over? Dat vinden wij heel vervelend. Je kunt tot 14 dagen na ontvangst van je bestelling laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Vervolgens heb je nog 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen. De retourzending is voor eigen risico en eigen rekening. Eigen risico houdt in dat Zinzi niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Belangrijk: het sieraad mag niet gedragen zijn, passen voor juiste maat is natuurlijk wel toegestaan! Indien je een horloge laat inkorten, kunnen wij deze niet meer als nieuw verkopen. De waardevermindering die daarvan het gevolg is, kunnen wij daarom bij je in rekening brengen.

Hoeveel dagen na retour krijg ik mijn aankoopbedrag teruggestort?

Na retour sturen van een artikel krijg je het bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetaald. Als je het geld hierna nog niet hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@zinzi.nl. Vermeld hierbij je naam en ordernummer, of stuur de orderbevestiging mee.

Lees hier meer over retourneren & ruilen.

Garantie & Reparaties

Heb ik garantie op mijn bestelde artikelen?

Op alle sieraden en horloges die je bij Zinzi.nl koopt zit garantie. Voor Zinzi artikelen gelden een aantal regels met betrekking tot deze garantie. Bekijk deze garantievoorwaarden onder het kopje garantie. Deze door Zinzi.nl aangeboden garantie doet niets af aan de wettelijke garantie die tevens op alle artikelen van toepassing is. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Wat moet ik doen met een kapot sieraad of horloge?

Voor het laten repareren van je Zinzi aankopen kun je terecht bij een Zinzi dealer bij jou in de buurt of je stuurt het sieraad retour aan zinzi.nl. Het repareren van het sieraad is kosteloos wanneer het binnen de garantie valt. De garantievoorwaarden en garantietermijn kun je vinden onder het kopje garantie. Wanneer het artikel niet gerepareerd kan worden of als de reparatie bijvoorbeeld niet onder garantie uitgevoerd kan worden, informeren we jou over de verdere afhandeling. Heb je vragen over een kapot sieraad kun je altijd contact opnemen met de Zinzi klantenservice via klantenservice@zinzi.nl.

Suggesties
Zinzi doet er alles aan om een optimale service te leveren en daarom stellen wij het erg op prijs als je suggesties hebt die onze service kunnen verbeteren. Ook zijn jouw ideeën over onze producten meer dan welkom. Heb je vragen, ideeën of andere opmerkingen, vertel het ons. Stuur ons dan een e-mail via klantenservice@zinzi.nl.

Van maandag t/m vrijdag beschikbaar tussen 09:00 - 17:00
Bellen

Via 010-2380803 kun je ons bereiken. We helpen je graag!

Mailen

Stuur een berichtje aan klantenservice@zinzi.nl en we staan voor je klaar.

WhatsApp

Een korte vraag? App ons op 06-45643645 en ontvang snel antwoord.

Heb je een vraag?

WhatsApp ons via:
06-45643645Van maandag t/m vrijdag beschikbaar tussen 09:00 - 17:00